Quines són les principals tendències en el sector del fitness per a l’any 2018? II

Quines són les principals tendències en el sector del fitness per a l’any 2018? II

Desprès de conèixer “Quines són les principals tendències en el sector del fitness per l’any 2018” en la darrera noticia publicada, l’anàlisi continua específicament en referència a les Comunitats Autònomes (CCAA) d’Espanya, per determinar com s’adapta aquesta classificació en aquestes. Respecte a l’anàlisi de resultats de l’Enquesta Nacional de Tendències de Fitness a Espanya de 2018, en forma de comparativa de vàries comunitats autònomes del país, a continuació, es focalitza en l’anàlisi de les 4 Comunitats Autònomes que major número de respostes han obtingut que són: Madrid, Catalunya, Andalusia i la Comunitat Valenciana, respectivament. 

A la Comunitat de Madrid, amb quasi el 34% de les respostes, coincideix com a primera tendència “professionals de fitness formats, qualificats i amb experiència” amb les 3 CCAA següents. Totes quatre recullen un valor significatiu per aquesta primera tendència d’entre un 8,41 i un 8,96. Les cinc primeres tendències, coincideixen en el cas de Madrid i Catalunya, encara que amb diferències respecte el pes d’importància que han rebut. En el cas d’Andalusia i la Comunitat Valenciana, s’han detectat 3 noves tendències: “monitorització de resultats”, “equips multidisciplinars de treball” i “programes de fitness per a gent gran”. Aquestes 3 últimes tendències, apareixen posicionades als esglaons mitjans entre el 8è i el 18è lloc, pel que fa a l’importància que els hi han donat els enquestats de Madrid i Catalunya amb un valor entre 7,49 i 7,11 punts. És en aquestes primeres diferències, on es veu l’oportunitat de reflexió sobre la diversitat d’opcions esportives que es donen a uns quilòmetres de distància dins d’un mateix país. Factors com les zones verdes, valors esportius, mitjana d’edat, nivell formatiu de la població, etc, són determinants en l’establiment de preferències de la població, importants pels empresaris dedicats al món de la gestió esportiva i la base de l’èxit per a qualsevol empresa d’àmbit esportiu.

Pel que fa a la popularització de les tendències en les diferents CCAA, a Madrid, “l’entrenament funcional” ha escalat 5 posicions respecte l’any passat, i els “programes de fitness per gent gran” és la gran protagonista en l’ascens de posicions des del 20è lloc fins al lloc 7è, deixant fora de la classificació a tendències com el “crossfit”, “pilates” o “carreres d’obstacles”. A Catalunya, “entrenament del core” ha guanyat 12 posicions fins col·locar-se al 7è lloc de la llista sota tendències top com “entrenament amb el pes corporal” i “entrenament HIIT”. Les tendències andaluses mostren un clara aposta sobre les noves tecnologies amb l’aparició “d’apps d’exercici per a telèfons mòbils” a la posició nº 8, sense que a l’any 2017 és tingués en compte, juntament amb la “monitorització de resultats” al lloc 3r lloc dins del pòdium de tendències amb major importància. Per últim, a la Comunitat Valenciana, amb un total de 54 respostes, “equips multidisciplinars de treball” ha aparegut per primera vegada en la llista de tendències i s’ha posicionat al 3r lloc de tota la classificació. A la resta de comunitats autònomes es destaca l’aparició de les tendències “equips multidisciplinars de treball”, “cerca de nous nínxols de mercat”, “monitorització de resultats” i “classes colectives”. 

És a partir d’aquests estudis, on s’ha de començar a treballar sobre les noves línies estratègiques del món de l’esport, que avança en una direcció més monitoritzada i acompanyada d’apps i nous softwares. Són aquests programes, els que faciliten la relació “user to user” que permeten guanyar en qualitat de serveis i relacions interpersonals que es creen entre esportistes.