L'educació disruptiva pels professionals del futur

L'educació disruptiva pels professionals del futur

L'educació ha d'evolucionar amb el pas del temps, però a dia d'avui les formacions que ofereixen les universitats s'estan quedant obsoletes, oferint models educatius molt tradicionals que no cobreixen les necessitats requerides en el mercat actual. Hi ha centres educatius que estan començant a llançar models radicals molt adaptats a les necessitats del present, generant una disrupció considerable en el sector educatiu. Diferents organitzacions ja estan duent a terme models diferents que estan canviant l'educació universitària, aquests són els centres que estan apropant el futur a la formació del present. Un exemple és la Universitat de Mondragón, amb el grau Leinn (Lideratge emprenedor i innovació), implantant la metodologia finlandesa de Team Academy, creació i desenvolupament d'una empresa, treball d'equip en projectes reals amb clients i immersió en la societat i mercat actual. Minerva Schools a San Francisco, és un altre exemple on s’aposta pel treball en grup i projectes en entorns internacionals i deixa de banda les classes tradicionals. A Dinamarca l'escola KaosPilot fusionen el disseny i emprenedoria per intentar generar impacte en el futur.

No només les universitats són les que ofereixen aquestes formacions, cada vegada són més les empreses i organitzacions que llancen ofertes de cursos i dinàmiques de formació adaptades a les tendències del mercat. Segons diu World Economic Forum, el 2020 les tres habilitats clau per a qualsevol professional seran la resolució de problemes complexos, el pensament crític i la creativitat, el que actualment no s'aprèn en qualsevol universitat. La tecnologia està més present que mai, el que facilita poder trobar millor informació de la qual ens ensenya el professor, això reflecteix l'obsolescència d'aquest model d'educació en menys de 10 anys.
22 de les 30 millors universitats del món són nord-americanes, la resta britàniques, canadenques o japoneses. En canvi a Europa no sembla que s'hagi adaptat molt el sistema a la demanda que requereix la formació. Finlàndia és un dels països amb millor reputació pel que fa al model d'educació, des del primer any de col·legi fins a l'últim any d'universitat , Finlàndia aposta per l'aprenentatge en grup i l'aprendre fent. Per tant, l’aprenentatge és molt vivencial, distès i l'aprenentatge es veu accelerat.

educació_disruptiva_projectes_educatius

Des de les empreses i organitzacions es llancen iniciatives per formar la gent específicament per poder sortir al mercat tenint uns coneixements mínims. Itik consultoria sempre s'ha compromès amb la formació de professionals del sector de l'esport i oci, i veient les necessitats del mercat s'ha creat itik explora, una iniciativa per donar suport a les persones amb projectes de futur dins del sector de l’activitat física i l’esport. Es tracta d’una col·laboració per accelerar i buscar la cabuda dels projectes en el mercat mitjançant la qual es va formant als assistents i es fa un seguiment personalitzat del seu projecte. Aquest procés d'acceleració permet als assistents tenir altres perspectives sobre la situació actual del mercat i de com llançar el seu producte. És un model d'aprenentatge molt àgil a causa de la metodologia que s'utilitza, és totalment adaptada a les necessitats del projecte i del mercat, a diferència dels models educatius "actuals".